henbim2019.reismee.nl

3e en 4e dag: Monterey - San Francisco

Alweer waren we zeer vroeg wakker, nu rond een uur of 06.00. Tegen 07.00 zijn we gaan ontbijten, dit ontbijt was prima, zeker voor Amerikaanse begrippen, er was keuze genoeg: bagels, diverse soorten broodjes, hamburgers(!), gebakken spek, diverse soorten eiergerechten, verse havermoutpap en een machine om met 1 druk op een knop 2 pannenkoeken te bakken.

Na het ontbijt, onze spullen ingepakt en richting Camel-by-the Sea gereden, maar eerst gestopt bij een winkelcentrum om een Amerikaans simkaartje te kopen zodat we ook onderweg internet hebben en dus niet afhankelijk zijn van wifi in de hotels.

In Camel-by-the Sea, waar Clint Eastwood burgemeester was tussen 1986-1988, zijn we meteen naar het strand gegaan, waar het heel mooi was. In het dorp zelf heb je leuke winkeltjes met natuurlijk veel toeristische spullen, maar ook veel kunstgalerijen en dure kledingzaken, want je merkt aan alles dat hier toch wel de jetset van Amerika komt/woont.

Volgende stop was Monterey, waar het bekende aquarium zich bevind, hier zijn we echter niet binnen geweest, maar wel rond de haven gelopen, leuk om te zien. Hier waren trouwens kinderen aan het spelen aan de waterkant, toen er plotseling een flinke golf kwam en een meisje van een jaar of 5 helemaal van kop tot teen nat werd, ze had wel meegesleurd kunnen worden....levensgevaarlijk met al die rotsen en het ijskoude water,haar moeder raakte lichtelijk in paniek, zo zie je maar dat je goed moet opletten.

Vanuit Monterey noordwaarts gereden en bij een Walmart onderweg onze eerste grote boodschappen gedaan. Hier zijn we zo lang binnen geweest dat we onze plannen hebben moeten wijzigen, Santa Cruz hebben we overgeslagen en we zijn direct naar ons hotel in Union City gereden. Onderweg wel nog in Gilroy een tussenstop gemaakt bij het Outlet Centre aldaar.

De volgende stond San Francisco op het programma. We gingen eerst naar een mooi uitkijkpunt van de Golden Gate Bridge, helaas was de weg hiernaartoe afgesloten...deze zullen we dus moeten bewaren voor een volgend bezoek aan San Francisco.

Via de Golden Gate Bridge reden we San Francisco binnen en daar Lombard Street ingegeven op de TomTom. Lombard Street heeft een klein stukje weg met heel scherpe haarspeldbochten en is een toeristische attractie geworden. Zelf hebben we dit stukje natuurlijk ook even gereden.

Volgende halte was Pier 39. Hier is het altijd heel druk en gezellig. Meteen het Hardrock Cafe maar bezocht en toen de pier tot het eind afgelopen. Aan het einde links heb je uitzicht op de kolonie zeeleeuwen, die hier hun vaste plek hebben ingenomen en op diverse pontons liggen te zonnebaden, elkaar eraf te duwen, veel te "blaffen".....kortom heel leuk om even te staan kijken.

Na Pier 39 door China Town gereden om vervolgens onze weg te vervolgen naar Tracy, waar ons volgende hotel ligt....onderweg hebben we bijna alleen maar langzaam rijdend verkeer gehad en dus kwamen we weer laat aan in ons hotel. Eten hebben we gehaald en op de kamer opgegeten en toen gaan slapen om 23.30.

Lut

Welk soort sim kaart kan je aanraden?

Hcf Cox

@Lut: wij hebben voor $ 30 een toeristenkaartje gekocht bij een T-Mobile winkel, deze hadden we vorig jaar ook, deze is 30 dagen geldig en vervalt dan automatisch. We hebben 6Gb data en nadat deze opgebruikt is, gaat internet wel nog gewoon, alleen via het 3G-netwerk, dus iets trager.

Hcf Cox

@Lut: Ik hoor van Bim dat je ook MyVegas speelt, hier heb je 3 links als je daarop klikt krijg je 2.500.000.000 speelpunten erbij !!!!!

Lutje

Super bedankt voor de extra speelpunten. ( kon dit maar een real life bedrag zijn ) ;-)