henbim2019.reismee.nl

12e en 13e dag Las Vegas - Kanab - Page

Via de TV uitgecheckt en dus niet in de rij hoeven te gaan staan om uit te checken en meteen door naar de auto.

We hadden nog tickets met geld erop voor in het casino, dus nog een gokje gewaagd en toen vertrokken naar het bekende Welcome to fabulous Las Vegas sign.

Daar was het erg druk en zeer heet, na een half uurtje wachten in de rij waren we aan de beurt en snel de auto in en airco aan.

Volgende halte was het Las Vegas Outlet South, daar paar dingen gekocht en toen de Interstate 15 north op en richting Kanab. Onderweg in Mesquite een korte stop gemaakt omdat mijn oogjes dichtvielen van de slaap.

Stukje verderop waren er wegwerkzaamheden en langzaam rijdend verkeer. Inmiddels ging de zon onder en veranderde de bergen en rotsen in hele mooie kleuren.

In ons hotel was het een drukte van jewelste, er zaten heel veel kinderen, het zwembad zat tot laat in de avond nog helemaal vol. Naast ons hotel lag een Pizza Hut en hier gingen we pizza halen en op de kamer opeten, ze hadden echter alleen nog maar een "crispy bottom". Wij die maar genomen, nou dat was geen succes, niet echt te eten zo'n harde pizza.

Op de gang van het hotel zat iemand op een stoel de wacht te houden dat de kinderen niet over de gangen gingen rennen en we hebben gelukkig dus ook niks gehoord 's nachts.

's Morgens goed ontbijt gehad en auto ingeladen en op weg naar White Pocket, een heel mooi, maar moeilijk bereikbaar, gebied in een achterland. Dus eerst maar naar het BLM-kantoor (soort VVV-kantoor)in Kanab gegaan om te informeren hoe de conditie van de weg zou zijn. Daar werd ons afgeraden met onze auto deze route te doen vanwege het losse,diepe zand. Ondanks dat we 4x4-aandrijving hebben en Low-gearing...de auto moest hoger liggen. De dirt-road naar het losse zand toe hebben we toch halverwege nog gereden en die was goed te doen en zeer mooi.

Onderweg naar Page ligt nog iets moois, namelijk de Toadstool hoodoo's en dus daar maar gestopt. We hebben hier bijna 2 uur rondgelopen, wauw wat is het hier mooi zeg ! Na elke bocht heb je weer een ander uitzocht en je kunt hier wel foto's blijven maken.

Hierna was het nog een klein half uurtje tot ons hotel in Page. Hier zijn we meteen het zwembad ingedoken...nouja zwembad, maar in de hot-tub gelegen. Wat geeft dat een lekker gevoel.

Tegen 18.30 zijn we nog snel de auto ingestapt en naar de Horseshoe Bend gereden welke zich op 10 minuten van ons hotel bevind. Hier hebben ze inmiddels een grote parkeerplaats aangelegd en moet je voortaan betalen. Voor een personenauto $10 en voor een bus $140 !!!! Daar dit indianen-gebeid is, kunnen ze vragen wat ze willen en het blijkt dat ze dus de toerist goed kunnen uitbuiten. Vroeger stonden hier net 4 auto's op een onverhard plekje en was je bijna alleen aan de rand van de Horseshoe Bend, nu staan er massa's mensen, jammer zo is de beleving totaal anders. Maar de Bend blijft natuurlijk wel erg mooi om te zien.

Zeker als je net de zonsondergang hier ziet. Toen we bij de auto aankwamen, was het inmiddels al donker en zijn we bij Burger King iets gaan eten.

Om 21.00 waren we weer in het hotel terug en meteen de zwemkleding aangedaan en nog tot 22.00 in de hot-tub gelegen.