henbim2019.reismee.nl

14e en 15e dag Farmington - Gallup New Mexico

's Morgens weer een heerlijk ontbijt gehad bij Holiday Inn. Vandaag stond de rit van Page naar Farmington op het programma, een rit van 224 mijl, ofwel zo'n 360 km.

Onderweg kwamen we vlak langs het Four Corners point, dit is het enige punt waar 4 staten bij elkaar komen in USA. gelukkig hoefden we hiervoor maar 8 km om te rijden, want het stelde erg weinig voor, een steen met de 4 staten afgebeeld en daarom heen een hoop kraampjes om indiaanse spullen te verkopen tegen belachelijke prijzen.

's Avonds hebben we eten opgehaald bij Dickey's BBQ pit en op de kamer opgegeten, daarna nog even lekker in het zwembad van het hotel gezwommen en in de hot-tub gelegen.

De volgende dag stond de rit van Farmington naar Gallup gepland, met onderweg 2 mooie stops, Bisti Badlands en King of Wings.

Bisti Badlands is eenvoudig te bereiken, de parkeerplaats tenminste, het gebied zelf is zeer uitgestrekt en hiervoor is zeker een gps nodig om niet te verdwalen en de weg terug te vinden naar de auto.

We hebben eerst het gebied aan de andere kant van de weg bezocht, daar was een heel mooi plateau met allerlei mooie vormen en kleuren rotsen.

Daarna de andere kant op en daar ook nog even rondgelopen...wat is het hier mooi.

Verder de weg richting Gallup vervolgd, een stuk verder lag de afslag naar de King of Wings, echter zag ik dat de tank niet toereikend vol was om het te halen tot Gallup en de TomTom gaf nergens onderweg een tankstation aan...dus maar de King of Wings schrappen en bewaren voor een volgende keer. Toen ik ineens een kleine Trading Post zag met een pompstation !

Auto volgegooid en terug naar de King of Wings, eerst een dirtroad van 9 mijl, daarna nog 1 mijl over een zandweggetje. Daar de auto geparkeerd in de middle of nowhere. Bim bleef in de auto wachten en ik ging alleen op pad, met gps met locatie van de King of Wings, het zou nog zo'n 2 kilometer lopen zijn.

Eerst een flink stuk door graslandschap en dat ging nar een heuvel over in badlands.

Het was zwaarder dan ik verwacht had en maar goed dat Bim niet mee was gegaan, was haar niet gelukt, want ik moest flinke heuvels over en sommige stukken flink klauteren. Ineens stond ik oog-in-oog met 2 wilde paarden, die begonnen stukje te draven en weer stilstaan om mij recht aan te kijken, dit deden ze een paar keer om vervolgens weg te lopen.

De gps gaf eindelijk aan dat ik in de buurt was en uiteindelijk zag ik hem van een afstandje. Fijn gevoel om eindelijk na lang hierover te lezen er te zijn, helemaal alleen, doodstil in een desolate omgeving.

Foto's gemaakt en toen terug gaan lopen, ik maakt tijdens het klimmen nog een flinke schuiver en had mijn arm en been flink geschaafd, maar ik kon gewoon verder gelukkig.

Op de terugweg mijn mobiele data aangezet en Bim een appje gestuurd dat ik onderweg terug was, ik was bang dat ze zich ongerust zou maken. Echter had Bim internet niet aanstaan.

Na 1,5 uur stappen was ik weer terug bij de auto, toch blij dat ik het gedaan heb, weer iets kunnen afvinken van mijn lijstje !

Tijdens de wandeling scheen de zon flink en ik had een mouwloos shirt aan...gevolg: verbrande,vuurrode hals en schouders, dat gaat pijn doen met de lakens in bed.

In Gallup bij Domino's Pizza op de parkeerplaats beide een flinke pizza gegeten en toen is Bim buiten het hotel een sigaret gaan roken en ik nog in het zwembad mijn verbrande schouders gaan laten afkoelen.

Reacties

Reacties

Juffie mj Juffie

Blij dit te lezen. Geweldig .Ferm. Ga graag met jullie op verkenning. Topper. Mjb xxxv

Ger

Een heel bijzondere ervaring zo in je eentje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!