henbim2019.reismee.nl

5e 6e en 7e dag South Lake Tahoe......Las Vegas

Tracy – South Lake Tahoe

Vanuit Tracy moesten we naar het noorden waar South Lake Tahoe het einddoel was voor vandaag. Deze plaats ligt in 2 staten, California en Nevada, in Nevada liggen de grotere casino-hotels.

Gekozen voor niet de snelste weg , maar de toeristische route binnendoor. En dat hebben we geweten, deze route ging over diverse bergpassen en dus niet heel erg snel. Hoe verder en hoger dat we kwamen, het werd steeds kouder en……witter, sneeuw !!

Ik wist dat dit een wintersportgebied was, maar dat er nu nog zoveel sneeuw zou liggen eind mei had ik niet verwacht. Wel bijzonder deze overgang.

Tegen een uur of 16.00 kwamen we aan in ons motel en we zijn daarna meteen naar de “Nevada”-kant gereden en naar het hardrock Hotel gegaan, daar wat gekocht en gegokt.

Nog snel even naar de oevers van het meer geweest, iets gegeten en toen naar bedje.

South Lake Tahoe – Olancha

Hier hadden we een zeer eenvoudig ontbijt, maar koffie doet altijd wel goed smorgens.

Na de koffers ingeladen te hebben, koers richting zuid….hopelijk richting hogere temperaturen, want hier was het wel erg fris. Maar de voorspellingen beloven niet veel goeds de komende dagen, waar het normaal in Death Valley richting de 40 graden is rond deze tijd, wordt nu hoogstens 25 voorspeld.

Onderweg passeren we de afslag naar de Tioga-pas die dwars door Yosemite NP gaat, deze is nog afgesloten vanwege de sneeuw, dat zal nog wel even duren eer die opent met dit weer.

Bij Mono Lake hebben we een korte stop gemaakt en daarna door om in Bishop te stoppen bij Erik Schat’s bakkerij, deze van oorsprong Nederlandse bakkerij is inmiddels erg uitgebreid en hier was het heel druk. Tegenover de bakkerij ligt een groot park, waar een grote markt was ter ere van het 50-jarige mule-event (wat ook moge betekenen). Leuk om eens rond te lopen en te kijken. Ook was hier het plaatselijke zwembad in gevestigd en waren ze gewoon aan het zwemmen, ondanks de temperatuur van net 20 graden.

Vervolgens verder en in Lone Pine bij een tankstation koffie genomen, bij de kassa kregen we te horen dat koffie gratis is…verderop een afslag genomen om naar de Alabama Hills te gaan, ik ben al vaak door dit dorp gereden, maar nooit geweten dat er zoiets moois ligt op nog geen 5 minuten rijden van de grote weg. Grote rotspartijen in allerlei vormen en kleuren, waar je gewoon doorheen kunt lopen. Wij hebben hier de Arch Loop Trail gelopen van een half uur ongeveer, je komt dan via een mooi pas uit bij een mooie arch, waar je mooie foto’s kunt maken.

Heel veel gezinnen/families stonden hier trouwens met tent/camper lekker te BBQ-en, moet echt genieten zijn als je in zo’n mooie omgeving woont.

Onze overnachtingsplek was ook bijzonder….een tipi !

We waren al meteen bang voor de koude nacht, echter hadden we een electrische deken op het bed. We sliepen in een gehucht langs de weg en er was maar 1 cafe/restaurant. Daar dus gaan eten, en lekker ! En supervriendelijke mensen.

Olancha – Las Vegas

We waren vroeg wakker. Meteen de auto ingeladen en op weg, maar eerst even getankt en bij het tankstation beide een grote beker koffie gepakt.

Onderweg naar Death Valley eerst een stop gemaakt bij de plek waar de originele boom van de LP-hoes van de Joshua Tree van U2 heeft gestaan. Deze boom is inmiddels omgevallen van ouderdom, maar ligt er nog steeds en deze plek is een soort bedevaartsoort voor U2-fans geworden, allerlei attributen worden er achtergelaten en koffertjes met schriften, waar men iets in kan schrijven.

Ik vond het wel heel bijzonder hier te zijn, de gedachte dat U2 hier vroeger heeft gestaan om die foto’s te nemen, op zo’n 10 minuten lopen van de weg af, op een verlaten stuk woestijn. Toen wij er waren, was er niemand….even later komen er nog een man en een vrouw aan….2 Nederlanders ! Ze waren ook op zoek naar deze plek, alleen wisten ze niet waar het was, maar ze hadden onze auto in de berm zien staan en zagen ons in de verte staan, dus waren ze blij dat wij er stonden, anders hadden ze het nooit gevonden.

Auto weer in en door de Death Valley richting Las Vegas. In de Death Valley zijn we nergens gestopt deze keer, maar in 1 keer doorgereden naar Las Vegas. Het binnenrijden van Las Vegas is telkens weer een plezier, het achter de Strip langsrijden en de grote hotels te zien is erg fijn. Wij moesten naar het Wynn Hotel, een 5-sterren hotel, hier zijn we 2 nachten…..gratis bij elkaar gespeeld via een app van het hotel, zelfs geen resort-fee en geen parkeerkosten.

De kamer is van alle luxe voorzien, bad en douche, met TV op de badkamer, heerlijk bed, ramen van de grond tot aan plafond met uitzicht op de Strip, automatische gordijnen en een systeem dat reageert op stem, zo kun je de verlichting, de gordijnen, muziek allemaal via stem-opdrachten laten verrichten. Ik zei voor de grap “goodnight” tegen het systeem…..zei ze terug “sleep tight and speak to you tomorrow” haha.